ارتباط اضطراب اجتماعی و افسردگی چیست؟

رابطه افسردگی با اجتماع گریزی زمانی مشخص می شود که بدانید افسردگی چیست و چطور بر تمام بخش های زندگی فرد تاثیر می گذارد!

حالا با توجه به تعریف بیماری افسردگی، آیا این بیماری می‌ تواند موجب اختلال اضطراب اجتماعی شود؟ یا اینکه برعکس است و از لحاظ اجتماعی اضطراب باعث افسردگی می‌ شود؟

با توجه به ارتباط تنگاتنگ بین این اختلالات، طبیعی است این سوالات را مطرح کنید که چرا در صورت اضطراب اجتماعی احساس افسردگی می کنید یا در صورت افسردگی ممکن است دچار اضطراب اجتماعی شوید.

احساس اضطراب و نگرانی از بودن در کنار دیگران می تواند به طور کلی به احساس ناخوشی تبدیل شود، به خصوص اگر شما خودتان را منزوی کرده یا از شرکت در فعالیت‌ های دست بکشید. در عین حال، علائم خاصی از افسردگی می تواند شما را از بودن در کنار افراد به دلایل بیشماری بترساند.

افسردگی و اضطراب اجتماعی

آیا به نظر شما افسردگی مانعی برای حضور در اجتماع می باشد؟ چه رابطه ای بین افسردگی و حضور در اجتماع وجود دارد که اینقدر روانشناس ها روی آن تاکید دارند؟

تحقیقات نشان می دهد که بین داشتن اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) و ایجاد افسردگی در سنین بالاتر رابطه قوی وجود دارد که می تواند در نهایت منجر به بروز انزوای اجتماعی در افراد شود.

همچنین نوع عمومی اختلال اضطراب اجتماعی با افزایش همزمان با اختلال افسردگی اساسی، اختلال هراس، اختلال استرس پس از سانحه و اختلالات مصرف الکل همراه است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =